هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد+جزییات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم شیرخشک‌های محتوی هروئین از سوی پلیس کشف شد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه دستگیری سارقی در مشهد که در مبل مخفی شده بود چه کنیم تا فرزندانی ولخرج تربیت نکنیم؟ اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی درباره هجوم حشره سِنَک به مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاکید وزیر جدید آموزش و پرورش بر پرهیز از نگرش های سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت بروز اسهال خونی در افراد، اختلالی جدی است که باید توسط پزشک بررسی شود توزیع ۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه لوازم ضروری زندگی بین مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) خراسان‌رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی در روز اربعین حسینی (یکشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳) کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجربه‌فوت زائران اربعین ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته | ۲۰ فوتی و ۱۵۵ مصدوم
سرخط خبرها

بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید

  • کد خبر: ۲۳۹۸۰۲
  • ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
  • ۱
بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید
به نظر می‌رسد در واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی وقفه اتفاق افتاده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، مستمری تیرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با چند روز تأخیر، در حال واریزشدن است؛ ظاهراً حقوق بازنشستگانی که نام‌خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، به جای بیست‌ویکم ماه، بیست‌وهشتم واریز شده است.

با این حال، مسئله مهم دیگر، عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی است که ظاهراً قرار بود تا زمان صدور احکام متناسب‌سازی و اجرایی‌شدن آن، هر ماه به حساب همه بازنشستگان واریز شود. قبل از انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری، سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحسابِ سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی واریز شد، اما در تیرماه علیرغم انتظار بازنشستگان، دیگری خبری از پرداخت نشد.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از عدم واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی گفت: چرا مشخص نمی‌کنند احکام متناسب‌سازی چه زمانی صادر می‌شود؟ مگر قرار نبود از اول فروردین، برای همه بازنشستگان کشور اجرایی شود؟

او اضافه می‌کند: حداقل این یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان می‌ریختند تا کمی از بار اهمال و کوتاهی‌شان کم شود.

بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، ۲۷ تیرماه اعلام کرد: مشکل ایجادشده در متن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه‌ هفتم پیشرفت و همچنین نتیجتاً در آیین‌نامه‌ اجرایی آن این است که «حداقل‌بگیران» از متناسب‌سازی محروم شدند و از آنجا که سیاست دولت در افزایش حقوق و عادلانه‌سازی آن، توجه به حداقل‌بگیران بوده است، لذا به همین منظور با اضافه کردن آنان به متن قانون لایحه‌ای نیز با دوفوریت در دولت تهیه و به تصویب رسیده تا جهت تبدیل به قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

به این ترتیب، مشخص نیست که آیا یک میلیون تومان علی‌الحساب در تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشکری واریز می‌شود یا آن‌ها هم باید فعلاً منتظر بمانند. محمدسعید بهوندی، فرهنگی بازنشسته، در این رابطه می‌گوید: ظاهراً تا این لایحه جدید ارسالی دولت در مجلس تصویب نشود، قرار نیست احکام متناسب‌سازی صادر شود.

او تأکید می‌کند: امیدواریم نمایندگان مجلس دوازدهم لایحه دولت را با فوریت به تصویب برسانند تا حداقل در مردادماه، احکام متناسب‌سازی بازنشستگان صادر و معوقات آن پرداخت شود. این انتظار زیادی نیست. ما چهار ماه است که در انتظار صدور احکام و اجرای قانون هستیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
0
دولتها جلو جلو بابت افزایش حقوق ومتناسب سازی وهمسان و...از همه مردم مالیت می گیرند ولی موقع اجرای قوانین. با اشتباهات در لایحه وتاخیر در تصویب آنها توسط مجلس شل وولمان ماه ها باید منتظر بمانیم.عجب قوائی داره ? ایران.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->